Při výběru vhodného nájezdu Vám doporučujeme držet se následujícího postupu,
díky kterému se vyvarujete pozdějších reklamací a nespokojenosti.
1. dejte si dohromady informace, které jsou zásadní pro správné rozhodnutí
a/ . ujasněte si nájezdovou výšku pro kterou nájezd hledáte.
b/ rozhodněte se, jakou požadujete nosnost. Obvykle je to hmotnost vozidla + nějaká rezerva (5-10%) pro případnou obsluhu nebo případné znečištění, které může obzvláště na stavebních strojích ulpět. Pokud bude nájezd sloužit pro více různých vozidel, pracujte s nejvyšším zatížením.
c/ zkontrolujte si šířku pásu nebo pojezdového kola. Ideální je, když šířka pneumatiky nebo pásu
vozidla je cca o 5 cm menší než světlá (vnitřní A) šířka nájezdu, aby vozidlo mohlo volně pojíždět. Mějte na paměti, že příliš úzký pás nebo pneu naopak výrazně snižují nosnost nájezdu! Nejste-li si jistí zauvažujte o nájezdu bez ohranění. U většiny nájezdů je možné zvolit variantu nájezdu s ohraněním i bez ohranění
d/ ověřte si, jaké stoupání zvládne vozidlo se kterým budete po nájezdu jezdit. Stavební stroje obzvláště pásové obvykle zvládnou až 30% (16,50 stupně ) stoupání. Pro osobní vozy podle jejich světlosti je třeba počítat maximálně s polovičním stoupáním a pokud budete po nájezdu nebo rampě přesouvat břemena napří s ručním paletovacím vozíkem, je třeba počítat se stoupáním max. 10% (5,70 stupně). Více viz přiložený graf.
Pozor na osobní automobily. Vzhledem k technickým specifikům (nízká světlá výška, velká vzdálenost předku a konce vozidla od osy kol, spoilery atd.) vždy berte v úvahu tu nejmenší hodnotu stoupání a ověřte si vždy tento údaj u výrobce vozu. Popřípadě nás můžete požádat o zpracování nabídky, ale v tom případě zašlete vyplněnou tabulku s těmito údaji: tabulka
2. Pokud máte k dispozici všechny čtyři potřebné údaje můžete si vypočítat jakou délku by měl vás nájezd nebo rampa mít a to podle následujícího vzorce:
Máte-li vypočtenu požadovanou délku nájezdu můžete začít vybírat z naší nabídky.
Závěrem ještě jedno důležité upozornění: U každého nájezdu je klíčových parametrem bodové
zatížení, které je závislé na rozvoru (vzdálenost přední a zadní osy vozidla nebo délce pásu
vozidla) > čím menší je rozvoz, tím větší je bodové zatížení a tím menší je povolené zatížení nájezdu.
U většiny nájezdů jsou v tabulce údaje povoleného zatížení pro rozsah 3 odlišných rozvorů.
Pokud rozvorvVašeho vozidla od této tabulky výrazně odlišuje raději nás kontaktujte. Zařídíme odborné posouzení v rámci poradenství výrobce.
Tento návod na výběr správného nájezdu si můžete stáhnout zde - návod